Uczestnicy mają możliwość realizowania swoich zainteresowań i umiejętności komputerowych jak i fotograficznych, obsługi bindownicy, laminarki, gilotyny, skanera, drukarki, uczą się obsługi maszynki do buttonów, biorą udział w wyjazdach, konkursach. W czasie zajęć rozwijają umiejętności spostrzegania, logicznego myślenia, orientacji, koncentracji, pamięci, poprzez grę w gry dostępne w sieci, a także na Xbox 360, oglądanie filmów, słuchanie muzyki, szydełkowanie. Doskonalą umiejętność sprawnej pracy z myszką poprzez pracę w programach edukacyjnych, grach zręcznościowych i logicznych. Rozwijają umiejętności intelektualne, poprzez czytanie książek i czasopism oraz gry stolikowe i planszowe, ponadto puzzle, krzyżówki, wykreślanki, quizy itp.
Zajęcia w Sali są dostosowane do umiejętności i stopnia niepełnosprawności uczestników.
Prowadzimy zajęcia terapeutyczne poprzez:
1. Prace z edytorami tekstu MS Word, Open Office.
2. Pracy z edytorami grafiki: tworzenie rysunków, obróbka zdjęć cyfrowych.
3. Pracy z arkuszem kalkulacyjnym: proste obliczenia w Excel.
4. Pracy z aplikacją Power Point – tworzenie prostych prezentacji multimedialnych.
5. Podstaw Internetu: wyszukiwanie potrzebnych informacji, zdjęć i obrazów.
6. Zapoznania z działaniem urządzeń peryferyjnych: drukarki, skanera, ksera.
7. Tworzenia śpiewników – umiejętność używania gilotyny i bindownicy.
8. Multimedialnych gier edukacyjnych.
9. Rozwiązywania prostych problemów wynikających z użytkowania komputera.
10. Tworzenie prostych stron www.
Celem pracowni jest: